
Gymnázium SNP 1, Gelnica



GYMGLÁK OBJAVUJE
Študenti vytvorili digitálnu mapu, ktorá vizualizuje historické aj súčasné banské diela v oblasti Hnileckej doliny. Cieľom projektu bolo digitálne spracovať bohatú banícku minulosť regiónu a sprístupniť tieto informácie širokej verejnosti zrozumiteľným a atraktívnym spôsobom.
Výsledkom je interaktívna mapa s edukačným charakterom, ktorá môže slúžiť ako pomôcka pre školy, informačný nástroj pre turistov či ako aj zdroj poznania pre miestnych obyvateľov.
Súčasťou projektu je aj zábavná online hra Banícky dobrodruh, ktorá formou hier a úloh približuje návštevníkom život a prácu baníkov.
Gymnázium a ZŠ Sándora Máraiho s vjm, Košice



KOŠICKÁ POCHÔDZKA
Košická pochôdzka je dobrodružná interaktívna hra, ktorá zábavnou formou sprevádza hráčov ulicami a zákutiami mesta Košice. Jej cieľom je ponúknuť netradičný spôsob objavovania mesta prostredníctvom hádaniek, úloh a výziev, ktoré postupne vedú účastníkov na známe aj menej známe miesta.
Hra prepája poznávanie historických pamiatok, zaujímavých legiend a kultúrnych príbehov s hravým zážitkom, čím vytvára priestor pre aktívne trávenie voľného času. Vhodná je pre domácich obyvateľov aj návštevníkov mesta, ktorí chcú Košice spoznať z novej perspektívy.
Košická pochôdzka motivuje k pohybu, zvedavosti a objavovaniu a predstavuje moderný spôsob, ako prehĺbiť vzťah k mestu cez hru a zážitok.
Gymnázium Poštová 9, Košice





SKUPINKY A MATEMATICKÝ ASISTENT
Projekt Skupinky je digitálna platforma zameraná na podporu vzájomnej spolupráce medzi študentmi. Nadväzuje na viac ako päťročnú tradíciu doučovania a vzájomnej pomoci na škole a jej cieľom je posunúť tieto aktivity na vyššiu úroveň využitím moderných technológií.
Platforma je dostupná vo webovej aj mobilnej verzii a umožňuje študentom jednoducho sa zaregistrovať ako tí, ktorí chcú pomáhať, potrebujú pomoc alebo hľadajú tímových partnerov na školské či mimoškolské projekty. Umožňuje rýchlu a efektívnu komunikáciu, plánovanie stretnutí a vytváranie tímov s dôrazom na budovanie vzťahov.
Súčasťou projektu je aj implementácia matematického AI asistenta dostupného 24/7.
Tento nástroj sa prispôsobuje individuálnym potrebám študentov a poskytuje cielené cvičenia a vysvetlenia, čím podporuje rozvoj personalizovaného vzdelávania.
Gymnázium Šrobárová 1, Košice


CHALLENGEER
Challengeer je mobilná aplikácia zameraná na podporu a motiváciu používateľov k zlepšovaniu športového výkonu. Umožňuje posielať priateľom športové výzvy, vďaka ktorým sa môžu navzájom motivovať a udržiavať v kondícii. Za splnené výzvy používatelia získavajú body, ktoré ich podporujú v pravidelnej športovej aktivite.
Aplikácia zároveň ponúka mapu športovísk s informáciami o ich aktuálnej obsadenosti v okolí, čím uľahčuje plánovanie tréningov a športových aktivít.
Viac informácií a aktuálny stav projektu je dostupný na oficiálnej stránke: https://challengeer.app.
Gymnázium Lorencova ulica 46, Krompachy


STUDENT-HUB
Projekt STUDENT-HUB je webová stránka vytvorená ako informačný portál pre študentov školy. Stránka poskytuje prehľad o aktivitách Školského parlamentu, medzitriednych turnajoch, žiackej knižnici, študijných materiáloch a úspechoch študentov.
Zámerom projektu je sústrediť
študijné materiály na jednom mieste a zvýšiť informovanosť o aktuálnom dianí v škole. Správu webu v súčasnosti zabezpečuje projektový tím študentov, pričom do budúcna sa plánuje odovzdanie tejto úlohy vybraným zástupcom Školského parlamentu. Projekt smeruje k vytvoreniu praktického, prehľadného a dlhodobo udržateľného komunikačného priestoru pre všetkých študentov.
Gymnázium Ľ. Štúra, Michalovce
APLIKÁCIA NA ZLEPŠENIE NÁLADY

Aplikácia na zlepšenie nálady je projekt zameraný na podporu psychickej pohody používateľov prostredníctvom umelej inteligencie a hudby. Na základe fotografie tváre rozpoznáva emócie a odporúča hudbu prispôsobenú aktuálnemu psychickému stavu – na upokojenie, povzbudenie alebo dodanie energie.
Projekt spája technológie s emocionálnym prežívaním a zároveň umožňuje rozvíjať programátorské zručnosti a prakticky využívať moderné nástroje umelej inteligencie.
Gymnázium Pavla Horova, Michalovce


ŠKOLSKÝ BAZOŠ
Gphbazar.eu je online platforma určená na predaj, výmenu a darovanie vecí, ako aj na poskytovanie služieb medzi študentmi a zamestnancami školy. Umožňuje jednoduché zverejňovanie inzerátov, vyhľadávanie produktov a bezpečnú komunikáciu medzi používateľmi. Zameriava sa na široké spektrum položiek a to od učebníc, elektroniky a oblečenia až po ponuky doučovania či školských služieb.
Cieľom projektu je podporiť zodpovedné správanie a prispieť k znižovaniu odpadu, šetreniu prírodných zdrojov a vytváraniu priestoru na vzájomnú spoluprácu a nové sociálne väzby. Osobný kontakt pri odovzdávaní produktov navyše podporuje komunikáciu medzi študentmi a zlepšuje atmosféru v školskom prostredí.
Projekt je otvorený aj pre ďalšie školy, ktoré chcú vytvoriť vlastný priestor pre zdieľanie, udržateľnosť a komunitnú spoluprácu.
Gymnázium Štefana Moyzesa, Moldava nad Bodvou


KONÍČKY
Žiaci v spolupráci s partnermi projektu, spoločnosťou Siemens Healthineers v Košiciach a študentmi FEI TUKE, vytvorili mobilnú aplikáciu zameranú na podporu zmysluplného trávenia voľného času mladých ľudí z okolia Moldavy nad Bodvou (okres Košice-okolie).
Aplikácia ponúka prehľad rôznych záujmových činností a konkrétnych miest v regióne, kde sa im môžu používatelia venovať. Cieľom projektu je motivovať mladých ľudí k objavovaniu nových aktivít, zapájaniu sa do komunitného života a aktívnemu využívaniu možností, ktoré ich región ponúka.
Gymnázium P. J. Šafárika, Rožňava




PODCASTING PROTI DEZINFORMÁCIÁM
Cieľom projektu je prispieť k boju proti dezinformáciám prostredníctvom tvorby vlastného podcastu. V rámci realizácie sa plánuje spolupráca so školským debatným klubom a školským rozhlasom, ktorým bude poskytnutá technická podpora v oblasti nahrávania, editovania, publikovania v podcastových adresároch, ako aj marketingu a propagácie.
Projekt prepája IT zručnosti so schopnosťou kriticky myslieť a efektívne komunikovať, pričom vytvára priestor na spoluprácu a aktívne zapojenie študentov do riešenia aktuálnych spoločenských tém.
Gymnázium Kapitána Nálepku, Sobrance
iPotulky


Študenti Gymnázia Sobrance v spolupráci so spoločnosťou GlobalLogic Slovakia vytvorili webovú stránku, ktorá moderným spôsobom prezentuje kultúrne, historické a prírodné bohatstvo regiónu.
Cieľom projektu je zvýšiť záujem o región Sobrance a podporiť jeho turistickú atraktivitu pre rozvoj miestneho turizmu. Webová stránka ponúka prehľad zaujímavých miest, tipy na výlety, informácie o podujatiach a fakty z histórie.
Súčasťou projektu je aj návrh mobilnej aplikácie s interaktívnou mapou, virtuálnymi prehliadkami a aktuálnymi informáciami o dianí v meste a okolí.
StressLess
Projekt StressLess je webová aplikácia vytvorená s cieľom poskytnúť študentom praktické nástroje na zvládanie stresu, úzkosti a psychického napätia. Jej cieľom je podporiť duševné zdravie a celkovú pohodu študentov v každodennom živote.
Aplikácia ponúka rôznorodé funkcie, ako sú dychové a fyzické cvičenia, relaxačná hudba a zvuky prírody, motivačné citáty na každý deň, vedenie denníka, ako aj odborné články o zvládaní stresu. Nechýbajú ani tipy, stratégie a odporúčania, ako rozpoznať stres, aké sú jeho príznaky a kedy je vhodné vyhľadať odbornú pomoc.
StressLess je navrhnutý ako podporný nástroj pre študentov, ktorí hľadajú rovnováhu medzi školskými povinnosťami a duševnou pohodou, s dôrazom na prevenciu a budovanie zdravého životného štýlu.


Gymnázium Javorová 16, Spišská Nová Ves



WATER MONITOR
Projekt sa zameriava na meranie a zobrazovanie dát o podzemných zdrojoch vody s využitím technológií IoT. Cieľom je reagovať na čoraz častejšie výkyvy počasia a rastúcu potrebu sledovania aktuálneho stavu zásob vody.
Dáta sú získavané prostredníctvom senzorov na micro:bit zariadeniach a odosielané na FTP server, pričom ich vizualizácia prebieha prostredníctvom mobilnej a stolovej aplikácie.
Súčasťou projektu je aj vytvorenie webového obchodu a stránok na propagáciu a predaj produktov študentských firiem. Projekt tak prepája technologické riešenia s rozvojom podnikateľského myslenia a praktických zručností študentov.
Gymnázium - Gimnázium, Veľké Kapušany


CARPEDIEM
V rámci programu Aplikovaná ekonómia si študenti zakladajú vlastné firmy, prechádzajú všetkými fázami podnikania a na záver roka firmu likvidujú. Počas fungovania študentských firiem vznikla potreba vytvoriť webové stránky, ktoré by slúžili na prezentáciu, propagáciu a predaj produktov a služieb.
Projekt Carpediem pripravil šablónu webovej stránky aj s internetovým obchodom v systéme WordPress, umožňujúcu jednoduchú správu bez potreby programovania. Projekt vznikol s podporou študentov FEI TUKE a firmy Cassovia Code.
Stredná odborná škola technická, Rožňava

EKO nabíjačka
Projekt EKO nabíjačka je zameraný na vytvorenie ekologickej a bezpečnej nabíjacej stanice pre mobilné telefóny študentov. Zariadenie funguje na báze solárnej energie.
Súčasťou riešenia je uzamykateľná skrinka s kapacitou pre 9 mobilných telefónov, pričom
každý nabíjací priestor je prístupný čipovou kartou. Všetky prístupy sú zaznamenávané, čím je zabezpečený dohľad nad používaním a prevencia pred odcudzením zariadení.
WEB sklad
Projekt WEB sklad vznikol ako riešenie potreby efektívnej a prehľadnej evidencie elektronických súčiastok a komponentov využívaných vo vyučovaní a školských projektoch. Cieľom bolo vytvoriť databázu, ktorá bude prístupná žiakom aj pedagógom prostredníctvom webového rozhrania a mobilnej aplikácie, čím sa výrazne zjednoduší príprava elektronických a IoT projektov.
Systém umožňuje jednoduché aktualizovanie stavu zásob pomocou skenovania QR kódov nalepených na boxoch, pričom na obsluhu stačí bežný smartfón. Vďaka tomu nie je potrebný skladník ani špeciálne technické vybavenie. Aplikácia zároveň upozorňuje na pokles zásob, čo umožňuje ich včasné dopĺňanie.
Projekt zefektívňuje správu školských materiálov a zároveň podporuje digitálne kompetencie študentov v oblasti techniky a organizácie práce.




Stredná priemyselná škola elektrotechnická, Košice


Moja SPŠEKE
Projekt bol vytvorený s cieľom uľahčiť komunikáciu a prístup k informáciám pre žiakov, rodičov, pedagógov a záujemcov o štúdium na SPŠEKE. Základom riešenia je Android aplikácia dostupná na Google Play, doplnená o dva webservery, školskú webovú stránku a systém tlačiarní.
Aplikácia ponúka navigáciu po škole, 360° virtuálnu prehliadku, nahlasovanie chýb v zastupovaní, správu obedov a nastavenie preferencií jedál, spolu s ďalšími pomocnými funkciami.
Na vývoji sa odpracovalo viac ako 600 hodín kolektívnej prace, vďaka čomu sa škola zaradila medzi prvé stredné školy na Slovensku s plne funkčnou aplikáciou vytvorenou vlastnými žiakmi.
CLASSFIX
Cieľom projektu je vytvoriť webovú aplikáciu na nahlasovanie chýb v učebniach, ktorá zjednoduší komunikáciu medzi vyučujúcimi a správcami priestorov. Po prihlásení prostredníctvom školského e-mailu si vyučujúci vyberú konkrétnu učebňu zo zoznamu, kde sa im zobrazí plán miestnosti. Na tomto pláne môžu označiť miesto problému, zvoliť kategóriu (napríklad nábytok alebo elektronika) a pridať krátky popis.
Správa ohláseného problému sa automaticky odošle správcovi učebne, ktorý má v aplikácii prehľad o všetkých nahlásených chybách a po vyriešení ich môže jednoducho označiť ako odstránené. Aplikácia zároveň umožňuje aktualizovať rozloženie učební prostredníctvom vstavaného editora.
Projekt je zameraný na efektívnejšiu správu školských priestorov a urýchlenie riešenia technických a prevádzkových problémov.


