top of page

Gymnázium SNP 1, Gelnica

image kviz - Renáta Faguľová.png
image hra - Renáta Faguľová.png
okres_gl mapa - Renáta Faguľová.jpg

GYMGLÁK OBJAVUJE

Študenti vytvorili digitálnu mapu, ktorá vizualizuje historické aj súčasné banské diela v oblasti Hnileckej doliny. Cieľom projektu bolo digitálne spracovať bohatú banícku minulosť regiónu a sprístupniť tieto informácie širokej verejnosti zrozumiteľným a atraktívnym spôsobom. 

Výsledkom je interaktívna mapa s edukačným charakterom, ktorá môže slúžiť ako pomôcka pre školy, informačný nástroj pre turistov či ako aj zdroj poznania pre miestnych obyvateľov. 

Súčasťou projektu je aj zábavná online hra Banícky dobrodruh, ktorá formou hier a úloh približuje návštevníkom život a prácu baníkov.

Gymnázium a ZŠ Sándora Máraiho s vjm, Košice

Kosicka_pochodzka_1 - Laura Vištanová.png
Kosicka_pochodzka_2 - Laura Vištanová.png
Kosicka_pochodzka_3 - Laura Vištanová.png

KOŠICKÁ POCHÔDZKA

Košická pochôdzka je dobrodružná interaktívna hra, ktorá zábavnou formou sprevádza hráčov ulicami a zákutiami mesta Košice. Jej cieľom je ponúknuť netradičný spôsob objavovania mesta prostredníctvom hádaniek, úloh a výziev, ktoré postupne vedú účastníkov na známe aj menej známe miesta.

 

Hra prepája poznávanie historických pamiatok, zaujímavých legiend a kultúrnych príbehov s hravým zážitkom, čím vytvára priestor pre aktívne trávenie voľného času. Vhodná je pre domácich obyvateľov aj návštevníkov mesta, ktorí chcú Košice spoznať z novej perspektívy.

 

Košická pochôdzka motivuje k pohybu, zvedavosti a objavovaniu a predstavuje moderný spôsob, ako prehĺbiť vzťah k mestu cez hru a zážitok.

Gymnázium Poštová 9, Košice

skupinky_gympos4 - Jana Hvizdosova.png
schema - Jana Hvizdosova.png
skupinky_gympos1 - Jana Hvizdosova.png
skupinky_gympos3 - Jana Hvizdosova.png
gympos_tim2 - Jana Hvizdosova.jpg

SKUPINKY A MATEMATICKÝ ASISTENT

Projekt Skupinky je digitálna platforma zameraná na podporu vzájomnej spolupráce medzi študentmi. Nadväzuje na viac ako päťročnú tradíciu doučovania a vzájomnej pomoci na škole a jej cieľom je posunúť tieto aktivity na vyššiu úroveň využitím moderných technológií.

 

Platforma je dostupná vo webovej aj mobilnej verzii a umožňuje študentom jednoducho sa zaregistrovať ako tí, ktorí chcú pomáhať, potrebujú pomoc alebo hľadajú tímových partnerov na školské či mimoškolské projekty. Umožňuje rýchlu a efektívnu komunikáciu, plánovanie stretnutí a vytváranie tímov s dôrazom na budovanie vzťahov.

 

Súčasťou projektu je aj implementácia matematického AI asistenta dostupného 24/7.

Tento nástroj sa prispôsobuje individuálnym potrebám študentov a poskytuje cielené cvičenia a vysvetlenia, čím podporuje rozvoj personalizovaného vzdelávania.

Gymnázium Šrobárová 1, Košice

Banner - Tomáš Sedlák.png
Header - Tomáš Sedlák.png

CHALLENGEER

Challengeer je mobilná aplikácia zameraná na podporu a motiváciu používateľov k zlepšovaniu športového výkonu. Umožňuje posielať priateľom športové výzvy, vďaka ktorým sa môžu navzájom motivovať a udržiavať v kondícii. Za splnené výzvy používatelia získavajú body, ktoré ich podporujú v pravidelnej športovej aktivite.

Aplikácia zároveň ponúka mapu športovísk s informáciami o ich aktuálnej obsadenosti v okolí, čím uľahčuje plánovanie tréningov a športových aktivít.

Viac informácií a aktuálny stav projektu je dostupný na oficiálnej stránke: https://challengeer.app.

Gymnázium Lorencova ulica 46, Krompachy

web_foto_4 - Jana Darvasiová.png
web_foto_3 - Jana Darvasiová.png

STUDENT-HUB

Projekt STUDENT-HUB je webová stránka vytvorená ako informačný portál pre študentov školy. Stránka poskytuje prehľad o aktivitách Školského parlamentu, medzitriednych turnajoch, žiackej knižnici, študijných materiáloch a úspechoch študentov.

Zámerom projektu je sústrediť

 

študijné materiály na jednom mieste a zvýšiť informovanosť o aktuálnom dianí v škole. Správu webu v súčasnosti zabezpečuje projektový tím študentov, pričom do budúcna sa plánuje odovzdanie tejto úlohy vybraným zástupcom Školského parlamentu. Projekt smeruje k vytvoreniu praktického, prehľadného a dlhodobo udržateľného komunikačného priestoru pre všetkých študentov.

Gymnázium Ľ. Štúra, Michalovce

APLIKÁCIA NA ZLEPŠENIE NÁLADY

image - Brigita Hrešková.png

Aplikácia na zlepšenie nálady je projekt zameraný na podporu psychickej pohody používateľov prostredníctvom umelej inteligencie a hudby. Na základe fotografie tváre rozpoznáva emócie a odporúča hudbu prispôsobenú aktuálnemu psychickému stavu – na upokojenie, povzbudenie alebo dodanie energie.

 

Projekt spája technológie s emocionálnym prežívaním a zároveň umožňuje rozvíjať programátorské zručnosti a prakticky využívať moderné nástroje umelej inteligencie.

Gymnázium Pavla Horova, Michalovce

plagat1 - Otilia Heveryova.jpg
gph_bazar_web - Otilia Heveryova.jpg

ŠKOLSKÝ BAZOŠ

Gphbazar.eu je online platforma určená na predaj, výmenu a darovanie vecí, ako aj na poskytovanie služieb medzi študentmi a zamestnancami školy. Umožňuje jednoduché zverejňovanie inzerátov, vyhľadávanie produktov a bezpečnú komunikáciu medzi používateľmi. Zameriava sa na široké spektrum položiek a to od učebníc, elektroniky a oblečenia až po ponuky doučovania či školských služieb.

 

Cieľom projektu je podporiť zodpovedné správanie a prispieť k znižovaniu odpadu, šetreniu prírodných zdrojov a vytváraniu priestoru na vzájomnú spoluprácu a nové sociálne väzby. Osobný kontakt pri odovzdávaní produktov navyše podporuje komunikáciu medzi študentmi a zlepšuje atmosféru v školskom prostredí.

 

Projekt je otvorený aj pre ďalšie školy, ktoré chcú vytvoriť vlastný priestor pre zdieľanie, udržateľnosť a komunitnú spoluprácu.

Gymnázium Štefana Moyzesa, Moldava nad Bodvou

Moldava.jpg
FIGMA navrh - Gabriela Kovesiova.png

KONÍČKY

Žiaci v spolupráci s partnermi projektu, spoločnosťou Siemens Healthineers v Košiciach a študentmi FEI TUKE, vytvorili mobilnú aplikáciu zameranú na podporu zmysluplného trávenia voľného času mladých ľudí z okolia Moldavy nad Bodvou (okres Košice-okolie).

 

Aplikácia ponúka prehľad rôznych záujmových činností a konkrétnych miest v regióne, kde sa im môžu používatelia venovať. Cieľom projektu je motivovať mladých ľudí k objavovaniu nových aktivít, zapájaniu sa do komunitného života a aktívnemu využívaniu možností, ktoré ich región ponúka.

Gymnázium P. J. Šafárika, Rožňava

logo - Andrea Pločicová.jpg
moderátori - Andrea Pločicová.jpg
Vzacny_host_Pavol_Lacko - Andrea Pločicová.jpg
analytika - Andrea Pločicová.jpg

PODCASTING PROTI DEZINFORMÁCIÁM

Cieľom projektu je prispieť k boju proti dezinformáciám prostredníctvom tvorby vlastného podcastu. V rámci realizácie sa plánuje spolupráca so školským debatným klubom a školským rozhlasom, ktorým bude poskytnutá technická podpora v oblasti nahrávania, editovania, publikovania v podcastových adresároch, ako aj marketingu a propagácie.

 

Projekt prepája IT zručnosti so schopnosťou kriticky myslieť a efektívne komunikovať, pričom vytvára priestor na spoluprácu a aktívne zapojenie študentov do riešenia aktuálnych spoločenských tém.

Gymnázium Kapitána Nálepku, Sobrance

iPotulky

Sobrance.jpg
Sobrance(4).jpg

Študenti Gymnázia Sobrance v spolupráci so spoločnosťou GlobalLogic Slovakia vytvorili webovú stránku, ktorá moderným spôsobom prezentuje kultúrne, historické a prírodné bohatstvo regiónu.

 

Cieľom projektu je zvýšiť záujem o región Sobrance a podporiť jeho turistickú atraktivitu pre rozvoj miestneho turizmu. Webová stránka ponúka prehľad zaujímavých miest, tipy na výlety, informácie o podujatiach a fakty z histórie.

 

Súčasťou projektu je aj návrh mobilnej aplikácie s interaktívnou mapou, virtuálnymi prehliadkami a aktuálnymi informáciami o dianí v meste a okolí.

StressLess

Projekt StressLess je webová aplikácia vytvorená s cieľom poskytnúť študentom praktické nástroje na zvládanie stresu, úzkosti a psychického napätia. Jej cieľom je podporiť duševné zdravie a celkovú pohodu študentov v každodennom živote.

 

Aplikácia ponúka rôznorodé funkcie, ako sú dychové a fyzické cvičenia, relaxačná hudba a zvuky prírody, motivačné citáty na každý deň, vedenie denníka, ako aj odborné články o zvládaní stresu. Nechýbajú ani tipy, stratégie a odporúčania, ako rozpoznať stres, aké sú jeho príznaky a kedy je vhodné vyhľadať odbornú pomoc.

 

StressLess je navrhnutý ako podporný nástroj pre študentov, ktorí hľadajú rovnováhu medzi školskými povinnosťami a duševnou pohodou, s dôrazom na prevenciu a budovanie zdravého životného štýlu.

Sobrance(3).jpg
Sobrance(1).jpg

Gymnázium Javorová 16, Spišská Nová Ves

SNV(1).jpg
SNV(2).jpg
SNV(3).jpg

WATER MONITOR

Projekt sa zameriava na meranie a zobrazovanie dát o podzemných zdrojoch vody s využitím technológií IoT. Cieľom je reagovať na čoraz častejšie výkyvy počasia a rastúcu potrebu sledovania aktuálneho stavu zásob vody.

 

Dáta sú získavané prostredníctvom senzorov na micro:bit zariadeniach a odosielané na FTP server, pričom ich vizualizácia prebieha prostredníctvom mobilnej a stolovej aplikácie.

 

Súčasťou projektu je aj vytvorenie webového obchodu a stránok na propagáciu a predaj produktov študentských firiem. Projekt tak prepája technologické riešenia s rozvojom podnikateľského myslenia a praktických zručností študentov.

Gymnázium - Gimnázium, Veľké Kapušany

carpediem - Igor Beňo.png
produkty - Igor Beňo.png

CARPEDIEM

V rámci programu Aplikovaná ekonómia si študenti zakladajú vlastné firmy, prechádzajú všetkými fázami podnikania a na záver roka firmu likvidujú. Počas fungovania študentských firiem vznikla potreba vytvoriť webové stránky, ktoré by slúžili na prezentáciu, propagáciu a predaj produktov a služieb.

 

Projekt Carpediem pripravil šablónu webovej stránky aj s internetovým obchodom v systéme WordPress, umožňujúcu jednoduchú správu bez potreby programovania. Projekt vznikol s podporou študentov FEI TUKE a firmy Cassovia Code.

Stredná odborná škola technická, Rožňava

IMG_20250430_092811 - Jozi Rusak.jpg

EKO nabíjačka

Projekt EKO nabíjačka je zameraný na vytvorenie ekologickej a bezpečnej nabíjacej stanice pre mobilné telefóny študentov. Zariadenie funguje na báze solárnej energie.

Súčasťou riešenia je uzamykateľná skrinka s kapacitou pre 9 mobilných telefónov, pričom

 

každý nabíjací priestor je prístupný čipovou kartou. Všetky prístupy sú zaznamenávané, čím je zabezpečený dohľad nad používaním a prevencia pred odcudzením zariadení.

WEB sklad

Projekt WEB sklad vznikol ako riešenie potreby efektívnej a prehľadnej evidencie elektronických súčiastok a komponentov využívaných vo vyučovaní a školských projektoch. Cieľom bolo vytvoriť databázu, ktorá bude prístupná žiakom aj pedagógom prostredníctvom webového rozhrania a mobilnej aplikácie, čím sa výrazne zjednoduší príprava elektronických a IoT projektov.

Systém umožňuje jednoduché aktualizovanie stavu zásob pomocou skenovania QR kódov nalepených na boxoch, pričom na obsluhu stačí bežný smartfón. Vďaka tomu nie je potrebný skladník ani špeciálne technické vybavenie. Aplikácia zároveň upozorňuje na pokles zásob, čo umožňuje ich včasné dopĺňanie.

 

Projekt zefektívňuje správu školských materiálov a zároveň podporuje digitálne kompetencie študentov v oblasti techniky a organizácie práce.

web_navrh_2 - Ronald Hricko.png
mobil_navrh_1 - Ronald Hricko.png
web_navrh - Ronald Hricko.png
web_ui - Ronald Hricko.png

Stredná priemyselná škola elektrotechnická, Košice

mojaSPSEKE_3 - Peter Zambori.jpg
mojaSPSEKE_2 - Peter Zambori.jpg

Moja SPŠEKE

Projekt bol vytvorený s cieľom uľahčiť komunikáciu a prístup k informáciám pre žiakov, rodičov, pedagógov a záujemcov o štúdium na SPŠEKE. Základom riešenia je Android aplikácia dostupná na Google Play, doplnená o dva webservery, školskú webovú stránku a systém tlačiarní.

 

Aplikácia ponúka navigáciu po škole, 360° virtuálnu prehliadku, nahlasovanie chýb v zastupovaní, správu obedov a nastavenie preferencií jedál, spolu s ďalšími pomocnými funkciami.

 

Na vývoji sa odpracovalo viac ako 600 hodín kolektívnej prace, vďaka čomu sa škola zaradila medzi prvé stredné školy na Slovensku s plne funkčnou aplikáciou vytvorenou vlastnými žiakmi.

CLASSFIX

Cieľom projektu je vytvoriť webovú aplikáciu na nahlasovanie chýb v učebniach, ktorá zjednoduší komunikáciu medzi vyučujúcimi a správcami priestorov. Po prihlásení prostredníctvom školského e-mailu si vyučujúci vyberú konkrétnu učebňu zo zoznamu, kde sa im zobrazí plán miestnosti. Na tomto pláne môžu označiť miesto problému, zvoliť kategóriu (napríklad nábytok alebo elektronika) a pridať krátky popis.

 

Správa ohláseného problému sa automaticky odošle správcovi učebne, ktorý má v aplikácii prehľad o všetkých nahlásených chybách a po vyriešení ich môže jednoducho označiť ako odstránené. Aplikácia zároveň umožňuje aktualizovať rozloženie učební prostredníctvom vstavaného editora. 

Projekt je zameraný na efektívnejšiu správu školských priestorov a urýchlenie riešenia technických a prevádzkových problémov.

image3 - Marek Hornak.png
image1 - Marek Hornak.png
image2 - Marek Hornak.png
KOŠICKÝ SAMOSPRÁVNY KRAJ

055 7268 111

 

vucke@vucke.sk
 

Námestie Maratónu mieru 1, Košice

IT VALLEY KOŠICE

+421 (55) 602 3653

info@itvalley.sk

Němcovej 5, Košice

© 2035 by DATO. Powered and secured by Wix

bottom of page